Jak odzyskać pieniądze za niewykonaną usługę
13 lipca, 2022
Niezależnie od tego, co sądzisz o usługach otrzymanych od kontrahenta, istnieją sposoby odzyskania pieniędzy za niewykonane usługi. Możesz złożyć skargę do Better Business Bureau (BBB), złożyć pozew lub nawet podjąć działania prawne.
Złóż skargę do Better Business Bureau (BBB)
Niezależnie od tego, czy masz do czynienia z firmą, która nie zapewnia usługi lub produktu, którego oczekiwałeś, czy też masz problem z produktem lub usługą, która została zapewniona, możesz złożyć skargę do Better Business Bureau. BBB jest organizacją non-profit, która pomaga konsumentom i firmom rozwiązywać spory. Jednak jest kilka rzeczy, które musisz wiedzieć przed złożeniem skargi.
Musisz być pewien, że zawrzesz w skardze wystarczająco dużo informacji, aby firma mogła na nią odpowiedzieć – ten element tekstu pochodzi z portalu 123hotele.pl. Skarga musi być oparta na transakcji między konsumentami a przedsiębiorstwami. Jeśli skarga dotyczy firmy lub organizacji charytatywnej nie posiadającej akredytacji BBB, należy skontaktować się bezpośrednio z tą firmą. Jeśli nie wiesz, jak dowiedzieć się, czy firma posiada akredytację BBB, możesz odwiedzić stronę internetową BBB i wyszukać nazwę firmy. Możesz także przejrzeć recenzje i skargi dotyczące danego biznesu i zobaczyć, co ludzie mówią o tej firmie. Jeśli firma ma słabą ocenę, możesz odwiedzić stronę internetową, aby sprawdzić, czy możesz skontaktować się z firmą i poprosić o zwrot pieniędzy.
Po złożeniu skargi Better Business Bureau przekaże ją do firmy, z którą masz do czynienia. Firma będzie miała około 30 dni na odpowiedź na skargę. Jeśli biznes nie odpowie, akredytacja biznesu zostanie cofnięta. Jeśli chcesz złożyć pozew w sądzie ds. drobnych roszczeń, możesz to zrobić. BBB wyśle Ci wtedy e-mail z potwierdzeniem, który zawiera nazwę biura BBB zajmującego się skargą oraz link do pliku PDF ze skargą. Możesz również otrzymać bezpośredni kontakt od specjalisty ds. rozwiązywania sporów. Zostaniesz poproszony o wypełnienie opcjonalnej ankiety demograficznej.
Skarga, którą złożysz do BBB, zostanie wprowadzona do bazy danych przedsiębiorstw. BBB utrzymuje bazę danych ponad 2 milionów przedsiębiorstw. Ponadto BBB publikuje raporty wiarygodności. Informacje, które podają Państwo w skardze do BBB są wykorzystywane do określenia oceny danego przedsiębiorstwa. Im wyższa ocena, tym bardziej godna zaufania jest dana firma. Jeśli firma ma niską ocenę BBB, jest to uważane za czerwoną flagę.
Jeśli firma nie odpowiedziała na Twoją skargę w rozsądnym czasie, prawdopodobnie najlepiej jest skontaktować się z nią bezpośrednio. Jeśli nie jesteś w stanie skontaktować się z firmą, możesz złożyć skargę w lokalnej izbie handlowej lub innej oficjalnej organizacji. Jeśli firma zmieniła nazwę lub lokalizację, złożenie skargi online może nie być możliwe. Powinieneś również być świadomy wszelkich sztuczek, które firma może stosować, aby Cię oszukać.
Należy również pamiętać, że BBB nie jest organem ścigania i nie może zmusić firmy do poprawienia problemu. Obowiązkiem firmy jest prowadzenie dokładnych zapisów dotyczących prób rozwiązania skargi. Jeśli firma nie odpowie na skargę, możesz złożyć pozew w sądzie ds. drobnych roszczeń. Opłata wynosi zazwyczaj od 30 do 75 dolarów.
Złóż pozew
Niezależnie od tego, czy jesteś najemcą, klientem, czy nawet właścicielem sklepu, masz prawo złożyć pozew, aby odzyskać pieniądze za niewykonane usługi. Aby skutecznie to zrobić, musisz być świadomy kilku rzeczy. Po pierwsze, musisz mieć dobry powód do złożenia pozwu. Musisz być w stanie udowodnić, że usługa, o którą zabiegałeś nie została wykonana w odpowiednim czasie lub w ogóle.
Następnie należy wybrać miejsce postępowania. Większość sądów posiada wzór skargi w budynku sądu. Możesz również poszukać w Internecie formularzy sądowych, które mogą Ci pomóc. Można również odwiedzić stronę internetową sądu i kliknąć na zakładkę “Formularze”, aby pobrać szereg formularzy skargowych. Należy jednak skonsultować się z prawnikiem w celu uzyskania pomocy, jeśli nie jesteś pewien, który z tych kroków jest dla Ciebie najlepszy.
Na przykład, możesz chcieć rozpocząć akcję prawną przeciwko swojemu właścicielowi za nienaprawienie mieszkania. Albo, możesz być zainteresowany pozwaniem sklepu za sprzedaż zepsutego aparatu. W obu przypadkach należy podać nazwę sklepu, miasto lub powiat, w którym usługa została wykonana oraz datę otrzymania usługi. Dodatkowo trzeba będzie dołączyć cytat dotyczący regulaminu sądu stanowego, a także własny podpis. Będziesz musiał również poinformować sąd o wszelkich zmianach w swoich danych kontaktowych.
Najlepszą częścią procesu cywilnego jest to, że jest on dość tani i łatwy do złożenia. Formularze sądowe można znaleźć w Internecie lub w biurze urzędnika hrabstwa. Potrzebne będą dwie kopie każdego dokumentu, który składasz. Konieczne będzie również dołączenie koperty z adresem własnym do celów śledzenia. Można również sprawdzić wzór skargi w Sądzie Najwyższym Hrabstwa Nowy Jork.
Sąd posiada również jednostkę przyjmowania interesantów. Jednostka ta wyda wezwanie do sądu, jeżeli sędzia tak zarządzi. Wezwanie jest po prostu formalnym dokumentem prawnym, który dostarcza wezwanie do pozwanego w Twojej sprawie. Nakazuje mu on stawienie się w sądzie i przedstawienie skargi w ciągu 20 dni. Jeśli pozwany nie odpowie w wyznaczonym czasie, możesz złożyć wniosek o anulowanie wyroku zaocznego. Wniosek ten powinien być złożony na 10 dni przed datą zwrotu wniosku. Należy dołączyć opłatę i wysłać wniosek do sądu cywilnego.
Sąd posiada również kilka innych rodzajów legalnej dokumentacji, z której możesz skorzystać, aby sobie pomóc. Należą do nich oświadczenia o fikcyjnej nazwie firmy. Są to listy właścicieli firm, które działają pod fikcyjną nazwą.
Podobne tematy